MOTOCYKLIŚCI ROZPOCZYNAJĄ SEZON
Wśród osób wypatrujących wiosny, są również właściciele motocykli, którzy nie mogą doczekać się wyjazdu na drogę.
Policjanci informują i APELUJĄ !!!
Chyba
wszyscy czekaliśmy na nadejście ciepłych, słonecznych dni. Wśród
osób wypatrujących wiosny, są również właściciele motocykli,
którzy nie mogą doczekać się wyjazdu na drogę. Są już tacy,
którzy z nadejściem pierwszego słonecznego dnia wyjechali i
przetestowali swoje maszyny, czy to nowo nabyte, czy też te
sprawdzone i przygotowane po zeszłorocznym sezonie.
Jest
oczywiście wiele tekstów zamieszczanych w różnych miejscach,
które dotyczą „dobrych rad” co należy, co nie należy robić
podczas jazdy motocyklem. Najlepiej jednak wiedzą Ci co mieli już
wcześniej do czynienia z motorem. Każde doświadczenie, szczególnie
na jednośladzie ugruntowuje naszą pozycję w gronie osób, które
coraz rozważniej i z większym respektem podchodzą do swojej jazdy
na motocyklu.
Nic odkrywczego tym razem nie znajdzie się
w tym krótkim artykule, ale warto chociaż „rzucić okiem”, nic
to nie kosztuje, a może się przydać.
Jak po długiej nieobecności na siłowni, po ciężkim treningu mamy tzw. „zakwasy”, tak i po kilu miesiącach nie jeżdżenia na motocyklu, potrzebne jest „rozjeżdżenie”. Warto przyzwyczaić swój organizmy z punktu widzenia fizycznego jak i psychicznego do jazdy po okresie zimowej stagnacji. Pierwsze wrażenie po zimie to zdziwienie jak mój motor „daje czadu”, grunt „aby to pierwsze nie było ostatnie”. Musimy się przyzwyczaić do jazdy na motorze, ale i kierujący samochodami muszą się przyzwyczaić do ponownej obecności motocykli na drogach.
Są różne zdania co do zakupu pierwszego motocykla. Doświadczenie motocykliści radzą rozpoczynać od mniejszych mocy silnika, nie od razu od ponad 100 konnych. I tego powinniśmy się trzymać. Ktoś kto przejechał kilkadziesiąt tysięcy kilometrów na różnych markach i pojemnościach motocykli, chyba wie lepiej, niż ktoś kto przesiada się z roweru lub ewentualnie motoroweru czy samochodu.
Przypomnijmy sobie podstawowe zasady m.in. jak bezpiecznie hamować „to my musimy panować nad maszyną, a nie maszyna nad nami”.
Ktoś
pewnie powie „uparli się na nas” jak tylko zrobi się trochę
cieplej to rozpisują się o motocyklistach. Smutne jednak są
statystyki, a nie biorą się one z kosmosu.
2008 rok - 14 zabitych, 107 rannych
2009 rok - 17 zabitych, 108 rannych
2010 rok - 13 zabitych, 94 rannych
W ubiegłym roku niestety liczba zwiększyła się
do 18 zabitych i 79 rannych.
Nic nie dzieje się bez przyczyny. W przypadku jednośladów są one następujące:
niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (nadmierna prędkość),
wymuszenie pierwszeństwa,
niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami,
lekceważenie przepisów,
przecenianie własnych umiejętności,
odporność na argumenty „wypadek- to mnie nie dotyczy”,
alkohol.
WSZYSTKIM MOTOCYKLISTOM
ŻYCZYMY BEZPIECZNEGO SEZONU 2011 !!!